مسیرهای گردشگری
۲۵ شهریور ۱۳۹۸
پر طرفدارترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه
۲۵ شهریور ۱۳۹۸

راهنمای سفر به دنیای زیر آب دبی

راهنمای سفر به دنیای زیر آب دبی

امارات متحده عربی بین خلیج فارس و خلیج عمان قرار دارد. تنوع موجودات آبی و جانداران وابسته به دریا، چه در سواحل و چه در دنیای زیر دریاهای آن بسیار گسترده و تماشایی است. هر سال افراد بسیاری برای آشنایی بیشتر با دنیای زیر آب و البته نزدیک ترین تجربه به غواصی بدون هیچ دردسری به آکواریوم شناخته شده آن می روند. دیدن حیوانات در مناطق حفاظت شده ساحلی و موقعیت های غواصی منحصر به فرد آن باعث شده دنیای زیر آب دبی بسیار مشهور شود. اگر قصد سفر به این شهر و آشنایی با دنیای زیر دریاهای آن را دارید در ادامه با الی گشت همراه شوید.

برای خواندن این مطلب، حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

انواع تفریحات زیردریایی

خوابیدن زیر آب های اقیانوس

مطالب مرتبط:
نکات سفر به دبی
مراقب باشید این اشتباهات را در سفر به دبی مرتکب نشوید!
نقشه فرودگاه دبی + اطلاعات و راهنمای کامل

سپری کردن شب زیر آب‌ های اقیانوس بیشتر شبیه جمله ای است که تنها پس از غرق شدن می تواند برای آدم ها محقق شود اما در دبی این آرزوی آدم ها برآورده شده و می توانید با رزرو اتاق در هتل آتلانتیس د پالم شب را کف اقیانوس بخوابید.

هتل آتلانتیس د پالم

دیوارهای اتاق درواقع پنجره هایی رو به دنیای زیر آب دبی هستند. البته همان طور که حدس می زنید این اتاق تنها جذابیت هتل نیست.

این جا آکواریوم بزرگی دارید که دلفین های دوست داشتنی در آن شنا می کنند. این هتل بسیار لوکس ۵ ستاره غذاهای بسیار خلاقانه عربی، بین المللی،‌ ژاپنی و … را در رستوران های مختلف خود سرو می کند. کسانی که در این جا اقامت داشته باشند می توانند به آسانی از بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه استفاده کنند و حسابی سرگرم شوند. خلاصه هتل آتلانتیس د پالم هر آن چه برای لوکس ترین تعطیلات ممکن است لازم باشد در نظر گرفته است.

آدرس: Atlantis The Palm, The Palm Jumeirah, Dubai, UAE

شماره تماس:‌ +۹۷۱۴ ۴۲۶ ۲۰۰۰خرید آنلاین تور دبی

خوابیدن زیر آب های اقیانوس

شام خوردن با ماهی ها

ممکن است عاشق ماهی باشید (اگر گیاهخوار نیستید)‌ و آن ها را سر سفره خود دیده باشید اما این که کنار ماهی ها و زیر دریا شام بخورید چنان رویایی و رمانتیک است که شاید تا به حال فکرش را هم نکرده باشید.

رستوران المحرا

می توانید با کسی که دوستش دارید برای غذا به رستوران Al Mahara یکی از گران ترین و در عین حال با کیفیت ترین رستوران های دریایی دبی بروید. سرآشپز آن Nathan Outlaw دارای ستاره میشلین است و یک بار غذا خوردن در آن برای همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد.

رستوران که داخل برج العرب قرار گرفته (و تنها یکی از رستوران های فوق العاده آن است) داخل آکواریوم خود بیش از ۱ میلیون لیتر آب جای داده است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تأثیر بزرگ نمایی حدود ۱۸ cm ضخامت دارد. این رستوران در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد.

یکی از کوسه های گوره خری مجموعه به نام Zebedee رکورد هم نوعانش را شکسته و ۴ سال متوالی بچه دار شده است. اگر گذرتان به برج العرب افتاد پیشنهاد می کنیم حتما Zebedee را داخل آکواریوم پیدا کنید.

  • آدرس: Al Mahara, Burj Al Arab, Jumeirah Beach Road, Umm Suqeim
  • شماره تماس:‌ +۹۷۱۴ ۳۰۱ ۷۶۰۰
شام خوردن با ماهی ها

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آبی

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آبی آن در بزرگترین مرکز خرید جهان واقع شده اند، که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند. یکی از بزرگترین آکواریوم های سرپوشیده در جهان، این مخزن ۱۰ میلیون لیتری خانه بیش از ۱۴۰ گونه جانوری مختلف است و تنها ۳۰۰ کوسه و سفره ماهی در آن زندگی می کنند. آکواریوم دبی تجربیات سرگرم کننده ای را برای تمام اعضای خانواده با هر سن و سلیقه ای که باشند، ارائه می دهد.

می توانید سوار یک قایق کف شیشه ای شوید، یا از وارد تونل زیر آبی آن شوید و با قدم زدن در دنیای زیر آب به تماشای محیط شگفت انگیز اطرافتان بپردازید. اگر از دنیای زیر آب و ساکنانش ترسی ندارید می توانید همراه با کودکتان وارد قفس های داخل آب شوید و این گونه از فاصله نزدیک تری آن ها را ببینید.

علاقه مندان به غواصی هم می توانند در کلاس های دو روزه آکواریوم شرکت کنند و پس از گذراندن ساعات کافی و یادگرفتن آموزش‌های لازم مدرک غواصی PADI خود را دریافت کنند.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آبی

باغ وحش زیر آب که در یک طبقه بالاتر از آکواریوم قرار دارد، حیواناتی را از مناطق مختلف زیست محیطی، از جمله صحرای امارات متحده عربی، ساحل دریایی صخره ای، اقیانوس و جنگلهای بارانی در خود جای داده است. هنگام گشت و گذار و بازدید از باغ وحش، به دنبال پیرانیا (پیرانا یکی از گروه‌ های ماهیان گوشت ‌خوار است که دندان‌های بسیار تیزی دارد و در صورتی که به آن غذا داده نشود، هم‌ نوع‌ خواری می کنند) ، پنگوئن ها، سمورهای دریایی و تمساح ها باشید. اگر دوست دارید از فاصله خیلی کم آن ها را ببینید باید یک بسته Encounter خریداری کنید.

مدرسه زیر دریایی باغ وحش اقیانوس، برنامه های آموزشی برای همه سنین (حتی کودکان نو پا) ارائه می دهد. مباحث برنامه شامل زنده ماندن حیوانات ، میراث امارات متحده عربی و اکوسیستم آن ها، حفاظت و مراقبت از حیوانات می شود. تورها و برنامه ها چند بار در طول روز و سر ساعت مشخصی برگزار می شوند.

جالب است بدانید که پنل آکریلیک آن بیش از ۲۴۵ هزار کیلوگرم وزن دارد و ابعادش هم بسیار بزرک است، به خاطر شکستن رکوردترین پنل در نوع خود، نامش در کتاب گینس به ثبت رسید.

  • آدرس: The Dubai Aquarium & Underwater Zoo, The Dubai Mall, Downtown Dubai
  • شماره تماس:‌ +۹۷۱۴ ۴۴۸ ۵۲۰۰
دنیای زیر آب دبی

آکواریوم تالار گمشده و تالاب سفیر

در ابتدای از هتل آتلانتیس د پالم و ویژگی های خارق العاده آن گفتیم اما جذابیت های این هتل بی پایان هستند و هرچه بیشتر درباره آن پرس و جو کنید پاسخ های جذاب ترین دریافت خواهید کرد. به جز دنیای زیر آب دبی و پارک آبی، آکواریوم تالار گمشده و تالاب سفیر نیز داخل همین هتل قرار دارند. این دو آن قدر بزرگ هستند که عنوان بزرگ ترین آکواریوم فضای باز خاورمیانه را از آن خود ساخته اند.

تالاب سفیر دارای ۶۵٬۰۰۰ موجود زنده است که امکان شنا کردن یا غواصی در کنار آنان را در اختیار شما می گذارد، آن ها فکر همه جا را کرده اند و هرکس با هر سطح مهارت و توانایی می تواند به نوع خاصی این تجربه را کسب کند. اگر حس و حال شنا کردن ندارید یا به هر دلیلی نمی خواهید خیس شوید، Aquatrek را امتحان کنید یا با استفاده از کلاه مخصوصی که به شما امکان می دهد زیر آب تنفس کنید، در آبهای ۳ متری قدم بزنید.

همه کودکان بالای ۶ سال امکان شرکت در ماجراجویی Aquatrek را دارند. اگر خودتان را جزو افراد شجاع می دانید و ترسی از دنیای زیر آب دبی ندارید پیشنهاد می کنید که Predator Dive را حتما امتحان کنید. تجربه برخورد بسیار نزدیک با ۱۴ کوسه و سفره ماهی مختلف و با دست غذا دادن به آن ها، فرصت خوبی برای غلبه بر ترس ها به نظر می رسید این طور نیست؟

تالاب گمشده

آکواریوم تالار گمشده با الگو برداری از ویرانه های باستانی آتلانتیس مدل سازی شده است. می توانید در تور افسانه ای آن شرکت کنید و با زندگی و مشخصات موجوداتی که در آکواریوم نگهداری می شوند آشنا شوید. شرکت در تورهای تعاملی و دیدن بچه ماهی ها که در پشت صحنه برگزار می شوند هم برای علاقه مندان به دنیای زیر آب دبی و حیات وحش می تواند تجربه ای بیاد ماندنی و جذاب باشد.

پس از یک روز هیجان انگیز در کنار شنا و یادگیری پیشنهاد می کنیم که بپرسید آیا در آن روز نمایش پری دریای اجرا می شود یا نه. این نمایش ویژه هر از گاهی به مناسبت ها مختلف اجرا می شود و دیدنش سرگرم کننده است.

  • آدرس: Lost Chambers Aquarium and Ambassador Lagoon, Atlantis The Palm, The Palm Jumeirah
  • شماره تماس:‌ +۹۷۱۴ ۴۲۶ ۰۰۰۰
غواصی در دبی

نجات دادن لاک پشت ها

به منظور مراقبت و محافظت از لاک پشت های دریایی، Mina A’Salam و برج العرب با همکاری دفتر حفاظت از حیات وحش امارات، یک پناهگاه توانبخشی را برای لاک پشت ها ساخته اند که تنها نمونه در خاورمیانه است. هر ساله پروژه توانبخشی لاک پشت های دبی صدها لاک پشت سالم را وارد طبیعت می کند، که زندگی بسیاری از آنها پس از آن ها تا آخر عمرشان برای اهداف تحقیقاتی دنبال می شود. اگر مایل هستید این خزندگان را ملاقات کنید، درهای استخرهای Mina A’Salam ساعت ۱۱ روزهای چهارشنبه در فصل زمستان بروی بازدید کنندگان کنجکاو گشوده می شود.

  • آدرس: Mina A’Salam, Madinat Jumeirah, Al Sufouh Rd
  • شماره تماس:‌ +۹۷۱۴ ۳۶۶ ۸۸۸۸
نجات دادن لاک پشت ها

غواصی اسکوبا

غواصی اسکوبا در واقع هنگامی است که با استفاده از وسایل و تجهیزات لازم زیر آب می روید و برای نفس کشیدن با سطح آب کاری ندارید درواقع دستگاه خودکفای تنفس زیر آب به همراه دارید.

شهر دبی دارای چندین مرکز صدور مجوز PADI و سواحل زیادی برای اکتشاف است. اگر دوست دارید به یک ماجراجویی بروید و دریای آبی عمیق را کشف کنید ، بهترین مکان های غواصی و تماشای شگفتی های دنیای زیر آب در امارات فجیره واقع شده اند. در ساحل شنی آن اقامت کنید و به غواصی سطحی بپردازید. غواصی سطحی با استفاده از لوله های تنفسی است که حداکثر تا ۴۰ سانتی متر پایین تر از سطح آب آورده می شوند. این گونه می توانید با خیال راحت جانداران و گیاهان اطراف را تماشا کنید و البته نیازی هم به تخصص های یک غواص حرفه ای ندارید.

برای غواصی سطحی پیشنهاد می کنیم که به Snoopy Island  سری بزنید و سپس به دیبا راک، مارتینی راک یا The Pinnacles بروید تا زندگی دریایی را در اعماق اقیانوس کشف کنید. هنگامی که در خلیج عمان شنا می کنید، حتما حواستان را خوب جمع کنید چرا که هر لحظه ممکن است دلفین یا ولی از مقابلتان عبور کند.

غواصی اسکوبا

بهترین مکان های غواصی در دبی:

  • ساحل جمیرا

یکی از بهترین مکان ها برای غواصی اسکوبا، ساحل جمیرا است. در گوشه و کنار آن محل های کوچکی را برای غواصان مبتدی در نظر گرفته اند تا زندگی پر جنب و جوش آبزیان خلیج فارس و دنیای زیر آب دبی را تماشای کنند. افراد ماهر هم می توانند سوار کشتی های مخصوص شوند و سپس در وسط دریا راهی تماشای دنیای اسرار آمیز آبی شوند. از آنجایی که جمیرا یکی از معروف ترین سواحل دبی است و افراد زیادی برای غواصی به این جا می آیند آن ها تجهیزات لازم را کرایه می دهند و راهنمایی متخصص هم آماده کمک کردم به شماست.

  • شارم راک

یکی از دو آکواریوم طبیعی و منحصر به فرد دبی شارک راک است که به رنگ صورتی و بنفش دیده می شود. داخل آن بی شمار مرجان و گونه های ماهی زندگی می کنند که باعث شده تماشایش به خصوص برای مبتدی تر ها به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل شود.

  • مارتینی راک

آکواریوم طبیعی دیگر مارتینی راک است. اگر علاقه مند به غواصی هستید و می خواهید حتما آن را در دبی تجربه کنید مارتینی راک بهترین انتخابتان خواهد بود. این جا بیشترین تنوع جانوران آبزی را در سراسر منطقه دارد و همین باعث شده مورد توجه غواصان زیادی قرار بگیرد. پس اگر می خواهید در آبی بی کران دریاها گم شوید باید از میان همین صخره های تماشایی سفرتان را آغاز کنید و راهی دنیای زیر آب دبی شوید.

اگرنظر یا تجربه ای از دنیای زیر آب دبی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *